Sep 24 2011

XLVII. Natalis

The new chapter is online now. The three intro pictures are again a rear-projection, using my monitor in the background. The praetorian is a new one. Usually I take the same three praetorians again and again. After the little Cameo of Timo in chapter 45, the praetorian got a new head. I found it on ebay. I’m not sure, but I think it’s a Dragon head. Btw, this head was my first choice for the Thrasea part. That was before I found the Al Pacino head.

natalis

The chapter is about the interrogations of Natalis and Scaevinus. In a cross-cutting between the two interrogations we see that the statements don’t match. I like the cross-cutting very much in this chapter and how Tigellinus circuits around Natalis.
One of the dancing slave girls from chapter 42 got a little speaking part. It’s the Otaku Blonde by Triad Toys. The wine was of course photoshoped into the picture.

And here are the 4 new pages:
English Version
German Version

You may like to have a look on the last seasons. Here is the content page:
Table of Content
Inhaltsverzeichnis


Sep 19 2011

Projekt 52: KW38 – Froschperspektive

Frog’s Eye View

Irgendwie hatte ich jetzt keine Lust ein Bild aus der Froschperspektive aufzunehmen. Also hab ich den Focus mal auf Frosch gelegt und begab mich mehr oder weniger auf Augenhöhe mit den Fröschen. Dem liegt wieder einmal eine Reiseerinnerung zugrunde. Als ich 2006 in Costa Rica war, verbrachte ich Stunden damit durch den Matsch zu kriechen, um diese winzigen Pfeilgiftfrösche zu fotografieren.

Frog's Eye View

hier eines der Resultate der Erdbeer Frosch, auch bekannt als Blue Jeans Frosch.

Frog's Eye View


Sep 17 2011

XLVI. The Transcript

The new chapter is online now. Most of the chapter takes place at the torture chamber. I used the dungeon walls, some wooden bars and a table to create the location. The head of Cassius the torurer is a custom head I once found on the Actionfigurado in Duiven. For the extra Vilius I took an Arnold head.

torture

The wounds are done with derma-wax and movie blood.

torture

And I did a little Photoshop work to give Epicharis the screaming mouth.

And here are the 4 new pages:
English Version
German Version

You may like to have a look on the last seasons. Here is the content page:
Table of Content
Inhaltsverzeichnis


Sep 16 2011

Projekt 52: KW37 – Frischluft

Fresh Air

Beim Thema Frischluft muss ich an Meer und Wind denken. Da fällt mir als erstes ein Besuch bei den Albatrossen auf der Otago Halbinsel ein. Leider hatte ich dazu aber kein Bildmaterial, dass sich fürs Wochenthema verwursten ließ. Also hab ich mich für einen anderen Ort mit ner Menge Frischluft entschieden und MiniMe durfte die 12 Apostel besuchen.

frischluft

Diesmal ist es also wieder autobiografisch geworden. Hier ist das Gegenstück in der 1:1 Welt:

frischluft


Sep 16 2011

Projekt 52: KW36 – Märchenhaft

Like a Fairy Tale

Wie ihr sicher schon gemerkt habt, bin ich mit der Bearbeitung der Themen etwas in Verzug geraten. Grund dafür ist, dass ich im Moment recht viel zu tun habe und nicht viel Freizeit übrig bleibt, auch ein Grund dafür, dass ich keine Zeit gefunden habe, mir die anderen Arbeiten anzuschauen und zu kommentieren. Ich hole das nach, sobald ich wieder etwas mehr Luft habe.

Das Thema Märchenhaft ist natürlich ideal dafür, MiniMe mal wieder in eine andere Rolle schlüpfen zu lassen. Gerne hätte ich das Thema noch etwas aufwendiger gestaltet und zum Beispiel gezeigt, wie die Jungfrau den kleinen MiniMe aus der Hand böser Orks befreit. Na ja, der Zeitmangel ließ das leider nicht zu und ich hoffe, die Bilder gefallen trotzdem.

märchenhaft


Sep 10 2011

XLV. Scaevinus

The new chapter is online now.

XLV

The first scene takes place at the prefecture featuring the interrogation of Scaevinus. You may remember the Home Office diorama I showed here a coupe of weeks ago. When I was shooting this weeks scenes, the Timo figure was still here. So I gave him a little cameo.

XLV

Btw, today we celebrate page 200 of the Memento Mori comic.

And here are the 5 new pages:
English Version
German Version

You may like to have a look on the last seasons. Here is the content page:
Table of Content
Inhaltsverzeichnis


Sep 3 2011

XLIV. Hope

The new chapter is online now.

Prison Break

The first scene takes place in the dungeon location. We meet one new character here. It’s one more Prison Break head, Wentworth Miller as Michael Scofield.

Trejo

The second scene brings us back to the termopolio where we meet to friends of Agilis. For Titus I used a Loading Toy head. Manius is Danny Trejo a HeadPlay head.

And here are the 5 new pages:
English Version
German Version

You may like to have a look on the last seasons. Here is the content page:
Table of Content
Inhaltsverzeichnis


Sep 1 2011

Projekt 52: KW35 – Shabby Chic

Ich gebe es zu, Shabby Chic musste ich erst mal googeln. Kein einfaches Thema. Was am ehesten noch in die Richtung geht, ist ein Set, das ich für eine Szene im letzten Tom-Comic verwendet habe. Weil bei mir auch gerade akuter Zeitmangel herrscht, greife ich diesmal auf ein paar Archiv Bilder zurück und zeige Fotos von Toms Abschiedsparty.

Tom

Tom